Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

أيمن بهجت قمر عن بطاطس محمد نجاتي: «بصراحة أحقر تصريح سمعته في حياتي»

 كتب:  إسراء محمد
 
أيمن بهجت قمر عن بطاطس محمد نجاتي: «بصراحة أحقر تصريح سمعته في حياتي»
أيمن بهجت قمر
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

علق  الشاعر والسيناريست أيمن بهجت قمر، على تصريحات الفنان محمد نجاتي التي أدلى بها في برنامج "كلام الناس" من مع الإعلامية  ياسمين عز.

ونشر أيمن بهجت قمر عبر حسابه الخاص بموقع التواصل الاجتماعي على "فيسبوك"، مقطع فيديو من اللقاء والجزء الذي تحدث فيه محمد نجاتي عن رفضه لبعض السيناريوهات التي عرضت عليه وإعطاء الورق لوالدته لـ"تنشف عليه البطاطس".

وكتب أيمن بهجت قمر على الفيديو: "بيحط البطاطس في السيناريو اللي مبعوت له لو مش عاجبه عشان ماما تنشف الزيت بيه! بيهين السيناريو! برغم أني أكيد عمري ما بعتت لـ ده سيناريو بس بصراحة، أحقر تصريح سمعته في حياتي من واحد حاول يبقى ممثل".

وأضاف: "حقيقي يا ابني أنت تستاهل المكانه اللي أنت فيها".

وقال محمد نجاتي خلال اللقاء: "السيناريو اللي مش عاجبني هيعجب غيري، وطالما أنا شايف أني مش محتاجله أو دون المستوى مش هعمله، بعد فيلم عرق البلح اتعرضت عليا سيناريوهات ومكنتش بحبها وكنت واخد جائزة أحسن ممثل في بلجيكا، لما كان بيتعرض عليا فيلم وحش كنت بخلي ماما تصفي عليه البطاطس علشان يشرب الزيت وأهين السيناريو".

وخلال اللقاء تتطرق محمد نجاتي للحديث عن أزمته مع منة عرفة وقال: "كلميني في بوسة أو حضن مطار أو مشهد رومانسي ومع أن دة بردة عمرنا ما سمعنا عنه احنا ما اعتدناش على كدة والصغير بيتكلم في الفن وكأنه ناقد والسينما النظيفة هي تقديم فن راقي".

وأضاف "مش عارف مين المسئول عن إسكات الناس دي ولما اشتكيت لقيت جوز منة عرفة مش عضو في النقابة ورفعت عليه قضية".

يذكر أن آخر أعمال محمد نجاتي مشاركته في حكاية "رق الحبيب" ضمن حكايات مسلسل "ورا كل باب" من بطولة سوسن بدر وأحمد فؤاد سليم.