Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

أحمد مجدي: «الآنسة فرح» أثر في حياتي وأجبرني على زيادة وزني

 كتب:  نسرين إبراهيم
 
أحمد مجدي: «الآنسة فرح» أثر في حياتي وأجبرني على زيادة وزني
أحمد مجدي
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

كشف الفنان أحمد مجدي، عن كواليس مسلسله "الآنسة فرح"، الذي حقق نجاحا كبيرا بجميع أجزائه، وقدمه بشكل مختلف وجديد عن المعتاد.

ووجه أحمد مجدي، الشكر لصناع العمل وأبطاله مع انتهاء عرض حلقاته، عبر حسابه الرسمي على "إنستجرام"، كما تحدث عن كواليس تحضيرات العمل: "أول ما اتعرض عليا مسلسل الآنسة فرح تفاءلت بسبب العناية والمجهود المبذول في تقديم ملف واضح ومتماسك للعمل، ولما قعدت مع المنتجة سالي والي كنت متحمس جدًا وطلبت مني أزوّد وزني حوالي 10 كيلو، التحضير لشخصية شادي والشغل عليها لمدة 3 سنين أثّر في حياتي وفي حياة اللي حواليا بأشكال كتير".

وأضاف: "كنت محتاج أعمل نقلة على المستوى الجسدي والنفسي، والدور ساعدني في ده، متشكر جدًا للإنتاج الجدع المخلص والناس الشاطرة اللي عارفة شغلها واللي اتعلمت منها كتير، متشكر لأسماء أبو اليزيد الجميلة المحترمة اللي عشت معاها لحظات فنية وإنسانية سابت فيّا الأثر اللي بامثل عشان ألاقيه".

وتابع: "شكرًا لرانيا ومريم وهبة وتامر وكيلاني وعارفة وكل اللي مثلوا في المسلسل، اختيار الممثلين من أول لحظة لحد نهاية المسلسل، لو حتى هيعدّي بس قدام الكاميرا، اتبذل فيه مجهود كبير من وائل فرج وطاقم الإخراج.. اللي أضاف ليا كتير وأصبحوا أصدقاء حقيقيين".

واستكمل: "وعمري ما أنسى حسن عتيق وإيمان من قسم الديكور والإكسسوار وكل الطاقم الجميل.. وعبد الرؤوف وديشا في التصوير والإضاءة وكل الشباب الجامد.. القائمة لا تنتهي! عمل أخد سنين وأتمنى نفضل نعمله على طول".

يذكر أن مسلسل "الآنسة فرح" قدم في 5 أجزاء، وحقق العمل نجاحا كبيرا، وهو من بطولة أحمد مجدي، أسماء أبو اليزيد، رانيا يوسف، محمد كيلاني، عارفة عبد الرسول، وائل فرج، ومن إخراج وائل فرج.