Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

إسلام إبراهيم : «طول ما أنت ناجح الناس هدايقك»

 كتب:  إسراء محمد
 
إسلام إبراهيم : «طول ما أنت ناجح الناس هدايقك»
إسلام إبراهيم
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

تحدث الفنان إسلام إبراهيم عن بداياته الفنية والسفر من دمياط للقاهرة من أجل الدراسة في مركز الإبداع الفني مع المخرج خالد جلال.

قال إسلام إبراهيم خلال حواره مع شريف الليثي في برنامج «ع اللوكيشن» على راديو هيتس «الموهبة هي اللي كانت بتحركني طول الوقت ودة ضهري وسندي في المجال».

و أضاف «بنزيني في رحلتي هو إني باصص علي هدفي طول الوقت وبشتغل علي نفسي وعندي أمل إن في حاجة حلوة هتحصل، و أتعلمت من الأستاذ خالد جلال حاجات كتير جدًا». 

وتابع «لو الطريق مقفول بدعي ربنا وبعمل حاجة تبسطني علشان أكون قوي، و أنا مؤمن بإنك علشان توصل للحاجة الأحسن لازم تكون راضي باللي عندك».

وعن أول عمل درامي له قال  مسلسل «ريّح المدام»، و تاني نقلة في حياتي كان دور « تيسير» في مسلسل "«طلعت روحي» .

أما مسلسل «١٠٠ وش» كان نقلة و بسببه عملت مسلسل « نجيب زاهي زركش» «مع الأستاذ يحيي الفخراني، و بعمل مسلسل اسمه « مالوش رجلين » مع الأستاذة «مريم ابوعوف»، و مسلسل «راجعين يا هوي»  أعتقد انه هيبقي نقلة بالنسبة ليا.

واختتم حديثه قائلا «طول ما انت ناجح هتلاقي ناس كتير تضايقك وهتلاقي مشاكل وضغط عصبي فظيع، و لما بلاقي هجوم بعرف إني ماشي صح ، أما الحاجات اللي ممكن تعطلني في الطريق إن حد من أهلي يبقي تعبان ».

يذكر أن إسلام إبراهيم يشارك في الموسم الرمضاني الحالي بمسلسل "راجعين يا هوى" مع خالد النبوي، نور، هنا شيحة، نور النبوي، وغيرهم نخبة من النجوم.