Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

«مش بتشرب الميه من 17 سنة».. سماح أنور: «مقولتش كده.. وده هري على الفاضي» (فيديو)

 كتب:  مؤمن نصر
 
«مش بتشرب الميه من 17 سنة»..  سماح أنور: «مقولتش كده.. وده هري على الفاضي» (فيديو)
سماح أنور
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

علقت الفنانة سماح أنور على الجدل المُثار حولها بسبب تصريحها في إحدى البرامج التلفزيونية عن أنها لم تشرب المياه منذ 17 عاماً، ونشرت تسجيل صوتي عبر صفحتها على «فيسبوك» لتوضح المسألة.

وقالت سماح: «الدكاترة طلعوا يردوا على كلامي في البرنامج، أنا مايشتغلش في حاجة تخص المياه ولا الطب ولا شئ يخلي كلامي مؤثر علمياً، أنا أتكلمت عن تجربتي الشخصية عن المياه، وقلت في اللقاء أن الدكاترة هما اللى صح واللي بقوله محدش يعمل به ويخصني أنا».

وأضافت: «مقلتش لحد متشربش مياه وإلا أبقى مجنونة، لكن الجدل ده حصل لأن محدش سمع كلامي واللى سمع أخذ الكلام في الأول فقط، وأطلب من الجميع أن يشاهد الحديث كامل الخاص بتلك المسألة، وكل ما حدث هري على الفاضي وتقويل لكلامي ونصب».

من ناحية أخرى حققت سماح أنور نجاح كبير من خلال مشاركتها في مسلسل "الليلة واللي فيها"، والذي يعرض حالياً على منصة شاهد، وجسدت خلاله شخصية الحماة بشكل مميز.

"الليلة واللي فيها" بطولة زينة ومحمد شاهين ومطرب الراب أبيوسف وسماح أنور وعلاء مرسى وآلاء سنان وبكرى خالد ووليد حامد وشيما الشريف وعدد آخر من الفنانين الشباب، وهو من تأليف محمد رجاء، وإخراج هانى خليفة في أول تعاون يجمعه بالنجمة زينة، وتدور الأحداث في إطار من الغموض والتشويق.