Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

استهزاء السوشيال ميديا من عودة شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب.. كيف تفاعل الرواد؟

 كتب:  عزة عبد الحميد
 
استهزاء السوشيال ميديا من عودة شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب.. كيف تفاعل الرواد؟
شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

حالة من الغضب توجهت ضد الفنانة شيرين عبد الوهاب أمس، بعد إعلانها عقد قرانها على زوجها السابق حسام حبيب، مرة أخرى، بعد أن جعلت الجمهور يتعاطف معها ضده وأثارت الرأي العام ضده بسبب تصرفاته معها.

ومع هذا الغضب الذي أنصب عليها، مُعلنًا الجمهور عدم تعاطفه معها مرة أخرى، ولكن تحول الأمر إلى استهزاء الجمهور من شيرين عبد الوهاب وهكذا تفاعلوا مع الأمر.

جاءت تغريدات موقع التدوينات الصغيرة تويتر، كالاتي، حيث كتب أحد المتفاعلين:« أكره المرأة الضعيفة إلى تثير الشفقة وتظهر بمظهر  ضعيف قدام العالم علشان تثير اهتمامهم المرأة إلى ما عندها قرار ولا كلمة اللي تحسب  كل شيء يدور حول رجُل واللي تبين نقاط ضعفها لناس مثل شيرين عبد الوهاب، تأكدي أن الباقي من جمهورك يحبونك مثل قبل قله قليلة، الباقي فقط علشان صوتك».

فيما قال آخر:«شيرين عبد الوهاب أثبت أن المرأة كائن بلا عقل».

وجاءت سخرية البعض من خلال الكوميكس قائلة:« فاكره يا بت يا شيرين لما قولتي ده أنا أتجوز الفيل أبو زلومة ولا أرجعله!».

وقال أحد المعلقين أيضًا: «سألوا أم كلثوم عن مقطع وعزة نفسي منعاني وهل الحب فيه عزة نفس؟ كان ردها المحب لو معندوش عزة نفس ميتحبش!، شيرين عبد الوهاب».

عودة شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب

وقد قال حسام حبيب، عبر مداخلة هاتفية لبرنامج «الحكاية» مع الإعلامي عمرو أديب: «هي طبعا اللي أقنعتني بالزواج، زعلت شيرين دلوقتي هتأكلني علقة دلوقتي، احنا زي اتنين في الدنيا وخناقتنا كلها هبلة وعبيطة ولما حياتنا بتقبى مفتوحة على الناس هو ده اللي بيخلي المواضيع تكبر، والسوشيال ميديا وناس تقول كلام في حاجات ما تعرفهاش، لكن احنا في الأخر بساط جدا، وحياتنا زي اتنين في الدنيا».

وأضاف: «اتكلمنا قبل ما نرجع لبعض، وحطينا خطوط وفعلا كل واحد محتاج فينا يركز في حياته وحياتنا احنا الاتنين مع بعض وحطينا كل واحد أهدافه إيه، وإيه كان مضايقه في التاني، وعدنا بعض ان كل واحد هيشرف التاني، وفي نفس الوقت قررنا إن حياتنا تبقى خاصة بينا احنا مش لأي حد تاني».