Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

ياسمين عز لـ إلهام شاهين: «الجمهور هو من صنعك.. وكل واحد يتكلم في اللي يخصه»

 كتب:  نسرين إبراهيم
 
ياسمين عز لـ إلهام شاهين: «الجمهور هو من صنعك.. وكل واحد يتكلم في اللي يخصه»
إلهام شاهين وياسمين عز
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

ردت الإعلامية ياسمين عز، على هجوم الفنانة إلهام شاهين عليها من خلال تصريحات تلفزيونية، أكدت فيها أنها لا تعرفها ونصحتها بعدم التدخل فيما لا يعنيها بسبب إطلاق الأولى العديد من النصائح للسيدات من خلال علاقتهن بالرجال، ومهاجمتها لهن.

ونشرت ياسمين عز، عبر حسابها الشخصي على إنستجرام، مداخلة هاتفية سابقة للفنانة إلهام شاهين مع برنامجها "كلام الناس"، وعلقت، قائلة: «القاعدة الاولي، كل واحد يتكلم فيما يخصه ولا يتدخل في ما لايخصه، حبييييت الكلام، طيب بنتدخل ليه في اللي مايخصناش».

وأضافت: «القاعدة الثانية، الناس كجمهور ليهم دعوة بكل حاجة ويخصهم كل حاجة، الجمهور يعمل اللي هو عايزه ويدخل في اللي هو عايزه، في أي وقت وأي حتة وأي مكان، الجمهور هو من صنعك وصنع كل شخصية عامة، نقطة».

وكانت قد كشفت إلهام شاهين، في تصريحات تلفزيونية عن رأيها في تصريحات ياسمين عز ببرنامجها "كلام الناس" عن السيدات والتي تثير الجدل، قائلة: "أنا معرفهاش.. الصحافة والإعلام بيعيدوا كلامها، ولما بيتعاد بيتعملها دعاية كده.. يا جماعة أى حاجة تتقال مش عجبانا فى المجتمع منروجهاش.. هتتنسى وهتهدا وتموت.. حقيقى التجاهل أفضل شئ للناس اللى زى دى".

وأبدت شاهين، استيائها من المحتوى التى تقوم ياسمين عز بتقديمة، والتى تنحاز به كثيراً للرجل، قائلة: "بجد ليه الراجل ميحطش الست تاج على راسه؟.. دى مش خناقة بين الست والراجل، وده علشان مينفعش نقول مين يعمل لمين ومين يهتم بمين، والاتنين لازم يهتموا ببعض وضرورى يحترموا بعض، ولازم يكونوا قيمة جميلة فى حياة بعض، والمهم أوى يكون فى سكينة ومودة ورحمة بين الزوجين".
View this post on Instagram

A post shared by Yasmin Ezz (@yasminezzmbc)